Nemáš presne premyslené, čomu by si sa do budúcna mal venovať? Kde budeš dobre zarábať ? Ktoré zamestnania ti ponúknu otvorené dvere i za 10 rokov? |
Technológie, sociálne siete, aplikácie - terajší svet si nevieme predstaviť bez týchto vecí. Je jasné, že postupom doby a rokmi bude TOTO naša budúcnosť. V krátkom nedávnom období sa technológie vedeli infiltrovať do našej práce, domovov a života a u mnohých zaujali neobmeniteľnú súčasť.
Ako veľmi a kde všade technológia zastúpi terajšiu prácu je nejasné, avšak predpokladá sa že v budúcnosti prevezme vyše milión pracovných pozícií.
Síce sa tento predpoklad zdá veľmi odrádzajúci a neblahí pre mnohých, prináša i svoje pozitíva. Otvára dvere novým prácam. Rovnako ako sa ľudia minulosti museli prispôsobiť vyználezu parného stroja, my musíme prijať a adaptovať sa na proges v rámci technológií. Pritom vývoj mechaniky a technológií má aj svetlé stránky, pretože poskytuje nové nástroje pre objavovanie a experimentovanie.
Rozmýšľaš nad tým, čo študovať? Akému odboru je prospešné sa venovať? Bude mať tvoje budúce zamestnanie vlastne nejakú perspektívu? Najprosperujúcejším odborom je zatiaľ zdravotníctvo, pričom vysoký zárobok čaká i tých, čo sa rozhodnú pre prácu v prostredí financií a technológií.
Softwarový developer
IT-čkarov nikdy nebude dosť v modernom svete. Všetko, čo a týka webových stránok, mobilných aplikácií je na programátoroch – vytvoriť, opraviť alebo updatnuť.
Síce sú veľmi žiadaní, byť vyštudovaným programátorom nestačí – ale je potrebné ísť s dobou. Programátor sa musí neustále učiť a poznať novinky.
Zdravotníci
Ľudia budú vždy potrebovať zdravotníkov, ktorí sa o nich budú vedieť postarať v každom veku i situácii. Práve doba pandémie všetkým veľmi dobre pripomenula, ako veľmi sú pre nás dôležití.
Analytik prieskumu trhu
Napriek vyspelej technológií analyticky prieskumu trhu budú vždy nekonečnou studnicou informácií pre štúdium stavu obchodu, alebo predikcie o trhu. Síce moderná technológia môže automaticky zhromažďovať a spracovávať dáta, edukovaný a učený marketingový analytik je stále potrebný pre usmernenie a know-how pre prácu so softwarom –je potrebné hľadať vzorce a vyvodiť z nich záverečné rozhodnutia.
Marketingový špecialista
S násobením sa firiem a značiek je potrebné vytvárať a komunikovať reklamu. Marketingový špecialisti sú, ale aj budú veľmi žiadanými. Ich náplňou práce je okrem iného zabezepčovanie externých komunikačných aktivít v spolupráci s inými oddeleniami, komunikácia s dodávateľmi reklamných aktivít, mediálnymi agentúrami a médiami s inštitúciami. Taktiež aj spracovanie, príprava a produkcia obchodných informačných a prevádzkových tlačív.
Finančný manažér
Ako svet ekonómie neustále rastie, tým je stále veľký záujem o finančný servis, čo zahŕňa direktovanie a koordináciu investičných akcií, ale napríklad tvorba finančných plánov pre organizácie.
Naopak, ktoré práce by mohli v najbližšej dobe úplne zaniknúť?
- Pracovníci pošty
- Rádioví a televízni hlásatelia
- Pomocníci v lekárňach
- Bankoví pokladníci
- Administratívni asistenti