Ako si sa vlastne dostala k myšlienke nájsť si brigádu na leto?
Keď sa blížil koniec semestra, začala som premýšľať, čo budem robiť cez leto. Jasné, chcela som si oddýchnuť, ale zároveň som si uvedomovala, že by bolo fajn aj niečo zarobiť a získať prax. Hľadala som teda spôsob, ako spojiť príjemné s užitočným. Narazila som na Brigádu, ktorá ponúka brigády špeciálne pre študentov. Povedala som si, že to vyskúšam.
Bolo jednoduché nájsť brigádu, ktorá ti vyhovovala?
Úprimne, prekvapilo ma, koľko ponúk tam bolo. Vždy som si myslela, že väčšina brigád je skôr o manuálnej práci, ale tento portál ponúkal aj pozície zamerané na marketing, čo je oblasť, ktorá ma naozaj zaujíma. Našla som brigádu v marketingovej agentúre, kde hľadali študenta na správu sociálnych médií a pomoc pri kampaniach. Prihlásila som sa a o pár dní ma pozvali na pohovor.
Ako prebiehal tvoj pohovor a čo rozhodlo o tom, že ťa vybrali?
Pohovor prebiehal online, čo bolo super pohodlné. Myslím, že ich oslovilo moje nadšenie pre marketing a to, že som už mala nejaké skúsenosti zo školy a zo spravovania vlastných sociálnych sietí. Na brigádu hľadali niekoho, kto bude rýchlo zapracovaný a flexibilný, takže som sa snažila ukázať, že mám chuť učiť sa nové veci a prispôsobiť sa ich potrebám.
Ako vyzeral tvoj bežný pracovný deň počas brigády?
Ráno som si prešla plán dňa a úlohy, ktoré mi pridelili. Väčšinou som pracovala na tvorbe obsahu pre sociálne siete klientov, kontrolovala som štatistiky a analyzovala výsledky kampaní. Tiež som sa zapájala do brainstormingu s tímom, kde sme vymýšľali nové nápady, ako zvýšiť interakcie alebo predaj. Veľa som sa naučila o marketingových nástrojoch, ktoré som predtým len teoreticky poznala zo školy.
Čo bolo pre teba najväčšou výzvou?
Asi to, že všetko bolo veľmi dynamické. Marketing je rýchlo sa meniace prostredie a niekedy bolo náročné držať krok. Na druhej strane to bolo aj vzrušujúce, pretože som musela byť stále v strehu a hľadať nové spôsoby, ako zlepšiť výsledky. Každý deň bol iný a to ma na tej práci bavilo.
Ako ti brigáda pomohla vo vzťahu k tvojmu budúcemu kariérnemu smerovaniu?
Veľmi mi to otvorilo oči. Myslela som si, že marketing je skôr o kreativite, ale zistila som, že za tým je aj veľa analytiky a plánovania. Táto skúsenosť ma utvrdila v tom, že chcem v tejto oblasti pokračovať aj po škole. Okrem toho som si vytvorila kontakty, ktoré mi môžu pomôcť v budúcnosti. Dokonca som dostala ponuku na dlhodobejšiu spoluprácu popri štúdiu, čo ma veľmi potešilo.
Aké by bolo tvoje odporúčanie pre študentov, ktorí uvažujú o letnej brigáde?
Určite by som im odporučila, aby neváhali a hľadali si brigádu, ktorá im môže priniesť niečo viac ako len peniaze. Existuje veľa príležitostí, o ktorých možno ani nevedia. Môže to byť skvelý spôsob, ako spoznať nových ľudí, získať cenné skúsenosti a hlavne si potvrdiť, čo vás naozaj baví.
Ďakujeme veľmi pekne za rozhovor a fandíme ti v ďalšom rozvoji.