Hlavne v rámci home-officu je niekedy veľmi ťažké sa k niečomu "dokopať". Určtie to tak nemajú iba pracujúci, ale aj študenti. Niekomu jednoducho stačí prispôsobiť si pracovné prostredie, a na niekoho platia tvrdšie metódy. Čo by ti mohlo pomôcť, aby si sa zo všetkých svojích povinností vymotal a poriadne si usporiadal svoj deň?
Kalendár
Kalendár by mal byť must have každého pracujúceho človeka. V kalendári si poznač všetky dôležité dátumy, stretnutia, uzávierky, ale aj súkromné udalosti. Ak sa čuduješ, prečo miešať prácu so súkromím, má to jednoduché vysvetlenie. Zabrániš tak tomu, aby ti súkromné udalosti nespôsobili problémy pri vykonaní práce načas, alebo aby ti pracovné povinnosti nezahltili rozum natoľko, že zabudneš na svoje plány.
Je dobré si na začiatku mesiaca poznačiť činnosti, ktoré pravidelne opakuješ, vymedziť im potrebný čas a môžeš si kľudne aj farebne značiť ich dôležitosť. Vyznač si úlohy, ktoré sú neodkladné alebo na ktoré máš deadline, a úlohy, ktoré sa dajú ľahko posunúť na neskôr.
Plánovanie
Plánovanie úloh rozhodne nie je strata času. Pokiaľ si úlohy rozplánuješ, budeš ich riešiť podľa určitého systému. Prinesie ti to do práce usporiadanosť a časový harmonogram sa stane tvojím najlepším priateľom.
Pri plánovaní musia byť dodržané určité zásady:
- vždy, vždy, vždy musíš pri plánovaným úlohám priradiť termín!
- každý plán si zapíš, buď do kalendára, diára, do mobilu, alebo kľudne aj na chladničku.
Priority
Ktoré z pridelených úloh sú dôležité a ktoré vedia počkať? To je otázka, ktorú si musíš položiť ako prvú. Keď si na ňu odpovieš, každej prioritnej úlohe pridelíš patričný čas, ktorý na ňu potrebuješ, plus rezervu, ktorá je must have pri úlohy.
Rezerva
Pokiaľ náplňou tvojej práce sú povinnosti, ktoré vyžadujú odovzdanie vždy v konkrétny termín, nechaj si aspoň deň rezervu. Nikdy nevieš, čo sa stane, čo ťa vyruší. Pokiaľ si necháš časovú rezervu, vyhneš sa stresovým situáciám. Ako bonus ti môže zostať ušetrený čas a prácu na ďalší deň spravíš skôr. Čo ty vieš, možno ti potom zostane čas na predĺžený víkend.
Byť na seba tvrdí a každé ráno si rekapitulovať, čo ešte treba dokončiť, čo treba začať a na premýšľať na čo si ešte zabudol, nie je práve najvhodnejší spôsob, ako pracovať! Mnohokrát sa pri práci z domu potrebujeme spoliehať iba na samých seba, preto je dôležité ostať v kľude a všetko si zorganizovať. Sám napokon pochopíš, že je lepšie pracovať múdro a nie tvrdo!
Na záver ti poradíme - medzi svojimi povinnosťami si nájdi čas aj na oddych, dobrú knihu, kávu alebo čaj. Ak si dopraješ čo i len prestávku 5 minút, môže ti pomôcť v riešení náročnej úlohy.