Žijeme v digitálnej dobe, no staré dobré papierové vizitky sú stále v kurze. Vizitky sú praktickým nositeľom kontaktných údajov, ktoré potrebuješ odovzdávať v rôznych situáciách. Sú stále po ruke a mnoho z nich má vďaka nápaditosti ich majiteľov aj inú funkciu ako informatívnu a reprezentatívnu.
Prečo potrebuješ vizitku?
Aj keď študenti väčšinou vizitky nevyužívajú, predsa sa nájdu takí, ktorí majú stále pár kusov pri sebe. Spomeň si koľkokrát si musel niekomu diktovať telefónne číslo či hláskovať svoje meno. Vizitka uľahčí podobné situácie a zanechá pozitívny dojem. Ak si na nej dáš záležať, použiješ vtip a kreativitu, určite sa v peňaženke inej osoby nestratí a neskončí v prvom odpadkovom koši.
Ako ti pomôže pri hľadaní brigády?
Asi dobre vieš, že nájsť brigádu podľa tvojich predstáv nie je vždy jednoduché. Väčšinou máš mnohopočetnú konkurenciu v podobe iných študentov a rozhoduje osobný pohovor. Tam je to už čisto na tebe, na tom ako sa dokážeš predať a ako dokážeš zaujať. Aj taký detail ako vizitka môže vo veľkej miere ovplyvniť zanechaný prvý dojem.
Keď sa pohovor chýli ku koncu a zamestnávateľ ťa poprosí o tel. číslo, pretože ste sa dohadovali e-mailom, príp. o e-mail, pretože ste pohovor dohodli telefonicky, vytiahneš vizitku a dokážeš, že ti záleží na detailoch, prezentácií a svedomitej príprave. Všetky vlastnosti, ktoré si zamestnávatelia mimoriadne cenia. A zrazu sa stávaš kandidátom číslo jedna.
Čo má obsahovať?
Má byť prehľadná a ľahko čitateľná. Menej (textu) je viac. Nepoužívaj viac rôznych fontov, jeden, max. dva úplne stačia. Daj pozor aby bol zrozumiteľný, písaným fontom sa radšej vyhni. Uvádzaj len základné informácie o tvojej osobe.
-
Meno a priezvisko - Priezvisko sa zvykne písať veľkými písmenami, aby nedošlo k zámene,
napr. Jakub MARTIN.
-
Tel. číslo - Ak sa náhodou pohybuješ často v zahraničí, nezabudni zadať číslo
s predvoľbou +421 alebo 00421.
-
E - mail - Mal by byť reprezentatívny s tvojim celým menom. E - mail v podobe
kvetinka321@azet.sk neurobí dobrý dojem.
-
Môžeš pridať aj svoju fotografiu, príp. ak máš logo alebo vlastnú webovú stránku.
Osobná adresa na vizitku nepatrí.
Ako má vyzerať, aby neskončila v koši?
Zaužívaný rozmer je 5 x 9 cm. Taká vizitka sa vojde do vizitkára a bezproblémov zapadne aj do peňaženky. Vizitky s originálnymi rozmermi možno vzbudia väčší záujem, no je možné, že sa niekde stratia a zapadnú prachom. Keďže pravdepodobne nie si jediný človek, ktorý rozdáva vizitky, potrebuješ, aby tá tvoja v peňaženke medzi ostatnými vynikla. Dbaj na dizajn a grafiku. Chceš aby zaujala, bola vkusná a elegantná. Mala by nejak vystihovať teba, príp. tvoju hlavnú oblasť záujmu. Pozor na žiarivé farby, obrázky a gýčové nápisy.
V súčasnosti sa okrem rôznych tvarov používajú aj rôzne materiály a techniky na ich výrobu. Okrem papiera si môžeš vybrať drevo, gumu, plast, a dokonca kov. Kovová vizitka ti ale určite viac odľahčí peňaženku ako papierová. Nezabúdaj, že hlavnou výhodou papierovej vizitky je možnosť na ňu dopisovať informácie perom. Využívajú ju hlavne prijímatelia, ktorí si radi dopíšu vlastné poznámky, aby vedeli od koho vizitku dostali. Papier vyberaj hrubší, aspoň 200 gramový. Na kancelársky papier ani nemysli.