Aké kroky podniknúť preto, aby v práci medzi kolegami vládla priateľská atmosféra a nebolo tam zbytočne dusno? Pripravili sme si pre teba niekoľko rád, ako postupovať, na čo nezabúdať a hlavne ako udržiavať stále dobré vzťahy.
Komunikácia
Komunikácia je základným pilierom každého vzťahu, či už v súkromí alebo v práci. Správna komunikácia medzi kolegami, úprimnosť, vybavovanie si nejasností so slušnosťou z očí do očí je najdôležitejším faktorom dobrých vzťahov na pracovisku. Vyhneme sa tak nedorozumeniam, osočovaniu, ohováraniu a zbytočným problémom. Veď každý sa chce ráno zobudiť s pocitom, že v práci alebo brigáde, v ktorej strávi polku dňa, sa bude mať príjemne, no nie?
Kamarátstvo
V ideálnom svete by ste pracovali v kruhu svojich najlepších priateľov a každý deň v práci by bol vďaka tomu jedinečný a zábavný. V reálnom svete pracujete s ľuďmi, ktorí sú pre vás noví, a je len na vás, aby ste si z nich spravili nových priateľov. Samozrejme, nedá sa očakávať, že všetci kolegovia budú vaša šálka kávy, ale dá sa očakávať, že vzťahy budú znesiteľné a slušné, ak už nie priateľské. Priatelenie sa s kolegami aj mimo pracovnej doby môže byť výhodou, veď po dlhom dni v práci si každý zaslúži dobrú kávu či drink s priateľmi.
Profesionalita
Je super mať kolegov kamarátov, avšak ak nechceš skončiť u šéfa na koberčeku, okrem vtipkovania s kolegami si plň aj svoje povinnosti. Okrem plnenia povinností platí ešte jedno pravidlo profesionality, a to neohovárať menej obľúbených kolegov! Ako sa hovorí, aj steny majú uši a vždy sa to k ohováranej osobe nejakým spôsobom dostane. A potom je dusno. A to predsa nechceš.
Pomáhajte si
Pokiaľ máš svoju prácu hotovú a kolega svoj deadline nestíha, pomôž mu. Kolega vám bude vďačný, nabudúce vám pomôže on. Okrem pomáhania je dôležitá aj úcta. Či už ide o kolegu, predavača v bufete alebo o vášho šéfa, každý si zaslúži byť pochválený a cítiť, že ich práca je ocenená. Ak sa budeš takto správať, budeš spĺňať dôležitú vlastnosť dobrého brigádnika, tímového hráča.
Ďalšie typy pre zlepšenie vzťahov:
- Všetky konflikty rieš z očí do očí, nie ohováraním poza chrbát.
- Ber na vedomie, že každá osobnosť je jedinečná a iná.
- Keď ti niekto niečo rozpráva, počúvaj.
- Odmeňuj zamestnancov za ich prácu, kolegov za ich pomoc.
- Ďakuj. Za všetko vždy poďakuj.
- Obetuj svoj čas na pomoc kolegom, ono sa ti to vráti.
- Organizuj teambuildingy.
Nie s každým dokážeš byť kamarát a nie je na tom nič zlé. Známkou tvojej vyspelosti by mali byť slušné a tolerantné vzťahy s ľuďmi. Správaj sa tak, ako by si chcel, aby sa správali oni k tebe.