Aj brigádnik, ktorý sa chystá na svoj prvý pohovor by mal myslieť nato, čo všetko si vziať so sebou a ako sa dôkladne pripraviť k svojmu potenciálnemu zamestnávateľovi na pohovor. |
Taška, kufrík, kabelka
Nie je ideálne nosiť všetky osobné veci v rukách, vrátane pera a papiera, taktiež vhodná na takéto prenášanie nie je ani igelitová taška. Ideálny je kufrík, alebo nerušivo pôsobiaca taška, pre ženy samozrejme kabelka.
Mobilný telefón
Môže to znieť ako hlúposť niesť si so sebou na pracovný pohovor mobilný telefón. Samozrejme na pracovnom pohovore vám bude telefón úplne zbytočný a v ideálnom prípade by ste ho mali mať vypnutý. Cestou na pracovný pohovor vám však mobilný telefón môže takpovediac „zachrániť život“. Cestou na pracovný pohovor sa môžete zaseknúť v zápche, či nebudete vedieť nájsť presnú adresu, resp. budovu firmy. V tomto prípade vás zachráni mobilný telefón. V takejto situácií by ste nemali váhať a mali by ste hneď volať personalistovi, že budete meškať, príp. poprosiť o radu, kde sa nachádza budova.
Vždy by ste mali myslieť na to, že vám bude istý čas trvať, kým nájdete danú adresu, hlavne ak idete niekam, kde ste nikdy predtým neboli.
Niečo pre svieži dych
Nie žuvačka! V strese sa vám môže stať, že ju zabudnete vybrať a neuvedomíte si, že budete kvôli stresu žuvať počas celého pohovoru. Svieži dych je však dôležitý nie len pre váš pocit, ale hlavne pre personalistu.
Poznámky
Mali by ste mať zapísané aspoň základné veci – adresa spoločnosti, telefónne číslo na personalistu, či dôležité otázky, na ktoré by ste radi dostali od personalistu odpoveď. Medzi poznámky si určite nezapisujte vaše skúsenosti, zručnosti ani iné informácie o vás. Tieto všetky informácie by ste mali mať v hlave.
Papier a pero
Nikdy neviete kvôli čomu sa vám budú hodiť. Zapísať si nejaké dôležité termíny, či iné veci, o ktorých bude personalista hovoriť.
Životopis
Váš životopis bude mať pred sebou aj personalista. Aby ste sa lepšie vedeli vyjadriť k jednotlivým bodom, bude lepšie ak budete mať svoju kópiu aj vy pred sebou.
Všetky veci by ste si mali nachystať deň vopred pred pracovným pohovorom, aby ste ráno v zhone niečo nezabudli.