Čo je CRYSSTECH a pre koho je určený?
Crysstech je imaginárny start-up, ktorý slúži našej spoločnosti na vytvorenie modelovej situácie, kde budú mať možnosť uchádzači o voľné pracovné pozície v našej spoločnosti ukázať, čo dokážu a ako vedia pracovať na danom zadaní. Táto investigatívna hra bola vymyslená ako nový nástroj náboru ľudí do spoločnosti na Slovensku, a predovšetkým je určená pre študentov 4. a 5. ročníkov vysokých škôl s ekonomickým zameraním.
Ako sa teda dá zapojiť do tejto hry?
Zapojiť sa dá vyplnením krátkeho formuláru na našej webovej stránke, kde je potrebné nahrať aj svoje CV. Následne sa Vám do 48 hodín ozve človek z našej spoločnosti a spraví s Vami telefonický rozhovor. Na základe rozhovoru Vám potom môže byť zaslaná pozvánka na investigatívnu hru, ktorá sa uskutoční 19. mája. Po uskutočnení hry Vám bude do 3 dní oznámený výsledok. Už teraz vidíme veľký záujem o Crysstech medzi študentami a rozhodli sme sa spustiť aj ďalší termín, ktorý bude 2.6.2018.
Prečo ste sa rozhodli práve pre študentov vyšších ročníkov? Očakávate, že budú mať určité vedomosti/znalosti/zručnosti? Aké zručnosti sa od uchádzačov očakávajú?
Máme záujem predovšetkým o túto cieľovú skupinu, keďže sú to študenti končiaci svoje štúdium a teda sú pripravení nastúpiť na trvalý pracovný pomer, ktorý im my chceme ponúknuť. Očakávame, že študenti v týchto ročníkoch už budú mať osvojené základné predpoklady pre prácu v PwC. Vyžadujeme základné ekonomické znalosti, jednou z otázok v telefonáte môže byť aj otázka ,,Čo je to audit?“
Je možné aby sa prihlásili aj študenti nižších ročníkov?
Veľmi nás teší aj záujem mladších študentov. Nebránime sa ani ich zapojeniu do hry, v prípade, že nás zaujmú, vieme im poskytnúť napríklad platené stáže. Takže pokiaľ nás títo študenti presvedčia svojou ambicióznosťou a nadšením, môžu sa aj oni zúčastniť investigatívnej hry.
Chcete vybraným ľuďom z tejto hry poskytnúť následne TPP v PwC?
Áno, to je hlavným cieľom tohto projektu, nájsť šikovných ľudí, ktorým poskytneme prácu v našej spoločnosti.
Ako bude vyzerať táto hra? Môžete bližšie opísať jej priebeh?
Ľudia budú rozdelení do 5 členných tímov. Každý tím dostane balík informácií a dokumentov, s ktorými bude pracovať. Následne dostanú 3 hodiny na vyriešenie investigatívneho prípadu. Každý tím bude koordinovaný manažérmi a seniormi z nášho tímu zamestnancov. Postupným riešením jednotlivých úloh by mal tím odhaliť či došlo k podvodu v start-upe a pomôcť mu sa dostať na Londýnsku burzu. Účastníci hry tak majú možnosť vyskúšať si prácu audítora na vlastnej koži.
Podľa čoho si budete vyberať ľudí na pracovné pozície v PwC?
Budeme sledovať hlavne to ako jednotlivci pracujú v tíme, ako sa vedia prispôsobovať, byť flexibilní, spolupracovať. Ako komunikujú a či sú v tíme dominantní alebo sa v tíme stratia. Mentori ich budú usmerňovať a pomáhať im. Uvidíme ako sa budú vedieť vysporiadať s problémami, naučiť sa niečo nové, porozumieť zadaniam a radám od svojich mentorov.
Kde ste sa inšpirovali? Je takáto forma recruitmentu bežná v PwC v zahraničí?
V zahraničí sú takéto interaktívne formy recruitmentu, teda náboru nových zamestnancov omnoho bežnejšie ako na Slovensku. PwC vo viacerých svojich pobočkách v zahraničí už vyskúšalo podobnú formu a priniesla veľmi dobré výsledky. Tento nápad vznikol na jednom z pravidelných stretnutí manažérov pobočiek PwC na Slovensku a v zahraničí. Ideme do niečoho nového, čo samozrejme so sebou nesie isté riziko, ale prinášame novinku na slovenský trh a dúfame, že sa stane trendom.
V čom vnímate hlavné pozitíva takéhoto náboru nových ľudí?
Trh si v oblasti recruitmentu na Slovensku zaslúži inovácie a takisto si ich zaslúžia mladí ľudia, ktorí sa uchádzajú o prácu. Chceme zmeniť nudné pohovory, ktorých súčasťou sú numerické testy a následné dlhé čakanie na výsledky. Chceme, aby bola nová forma pohovoru ako dobrá skúsenosť pre každého, bez ohľadu na to, či bude alebo nebude prijatý do spoločnosti. Účastník hry si vyskúša vyriešiť reálny prípad z praxe a bude pod vedením skúsených mentorov, ktorí ho takisto môžu veľa naučiť.
Ďalšou výhodou je, že uchádzač, ktorý bude účastný takejto novej formy náboru, bude mať možnosť si vyskúšať prácu v danej spoločnosti, zistí, či to, na čo sa spoločnosť zameriava, naozaj chce robiť, či ho to bude baviť a napĺňať, a takisto príde do priameho kontaktu s ľuďmi v danej spoločnosti a zistí či mu vyhovuje firemné nastavenie.
Oceňujú aj vaši klienti takúto formu inovácie?
Áno, zatiaľ sa stretávame s veľmi pozitívnou reakciou. Konečne prichádza aj na túto oblasť trhu niečo nové a prevratné.
Myslíte si, že v budúcnosti bude viac takýchto foriem recruitmentu na Slovensku?
Dúfame v to. PwC je spoločnosťou, ktorá sa snaží udávať smer a prinášať stále nové trendy. V dnešnej dobe sú ľudia oveľa prispôsobivejší a rýchlejšie prijímajú nové nápady, takže si myslíme, že práve teraz je ten správny čas na niečo nové.
Ďakujeme za poskytnuté interview.
Tibor Černák - HC Business Partner & Recruitment lead
Martin Štraus - Social Media Senior Specialist Marketing & Communications
Napísala Katarína Baranovičová