Jeho začiatky boli späté s brigádami už od základnej školy.
Brigádoval som už od trinástich rokov, kedy som začal roznášať reklamné letáky. Postupne som mal na starosti celý Pezinok a letákov pribúdalo a keďže prácu a techniku rozvozu som si vedel zoptimalizovať, dostával som sa niekedy na hodinovú mzdu až 10 EUR, čo bolo v tom čase úžasné.
Ani cez prázdniny som nezaháľal, postupne som si vyskúšal prácu v sklade, reštaurovanie starého nábytku, starostlivosť o záhradu až po kopanie studne. Počas vysokej školy som si taktiež privyrábal kde sa dalo, od supermarketu, vešania plagátov až po prácu na stavbe, či organizovanie maratónu. Vždy som si vedel slušne privyrobiť, aby som nemusel byť úplne závislý od rodičov.
Okrem klasických brigád som strávil štyri letá v zahraničí v detských táboroch, najprv dvakrát v USA a potom ďalšie dva razy v Španielsku. Brigády mi pomohli v získaní väčšej samostatnosti a sebestačnosti a aj vďaka nim som si mohol dovoliť odísť študovať do Anglicka a nezaťažiť rodinný rozpočet.
Pamätáte si na nejaký zaujímavý, či vtipný zážitok z brigády?
Tých zážitkov boli desiatky. Na brigádach som strávil v podstate všetky letá od strednej školy po koniec vysokej a aj popri štúdiu som si privyrábal kde sa dalo. Asi najzábavnejšie bolo, že v detskom tábore v USA sme bývali na chatkách a spolu s nami bol na chatke aj Ondro- chalanisko z Čiech. Všetko bolo v poriadku až na jeho problém s námesačnosťou. Jednu noc ma zobudil strašný krik ďalšieho spolubývajúceho z Izraela, ktorému sa Ondro počas spánku vymočil do topánok hneď vedľa postele. Myslel som, že v tom momente zomriem od smiechu
Čo hovoríte na aktuálnu situáciu, čo sa týka dohodárov – brigádnikov (máme na mysli hlavne zavedené odvody a nezamestnanosť).
Z pohľadu zamestnávateľov je to podľa mňa kritické. Firmy oveľa viac zvažujú, či niekoho zoberú a zvýšené náklady na dohodárov pretavujú potom aj do miezd samotných brigádnikov.
VISIBILITY patrí medzi top internetové marketingové agentúry na Slovensku. Organizujete niekedy aj stáže, alebo prijímate aj študentov na niektoré pozície vo vašej agentúre? Čo by mal spĺňať uchádzač, ktorý by chcel pracovať v spoločnosti ako je tá vaša?
Áno, máme systém vzdelávania pre študentov a berieme naraz cca 2 stážistov a aktuálne v agentúre pracuje asi 10 brigádnikov na rôznych pozíciách od link builder až po copywriter. Študent sa musí zaujímať o online marketing a preukázať, že je viac ako len pasívny študent bez potreby vzdelávať sa a praxovať.
V tomto roku sa vám podarilo dostať medzi finalistov súťaže Mladý inovatívny podnikateľ 2013 a získať ocenenie „Podnikateľ s najväčším zamestnávateľským potenciálom“. Čo podľa vás stojí za týmito úspechmi?
Veľmi ťažko sa mi odpovedá, keďže je to mix faktorov. Kvalitní ľudia s ktorými spolupracujeme, dobrá znalosť trhu a produkty ako aj vízia, ktorú so spolumajiteľom máme od začiatku podnikania a jej prispôsobujeme naše krátkodobé aj dlhodobé kroky.
Je podľa vás ťažké v dnešnej dobe pre mladého človeka začať s podnikaním?
Ťažké to nie je. Začať môže v podstate každý, oveľa ťažšie je ale presadiť sa a uspieť.
Možno z vlastných skúseností - Čo myslíte, že by mladému človeku (študentovi) mohlo najviac pomôcť pri hľadaní práce, či v začiatkoch jeho podnikania?
Som veľkým zástancom cestovania, keď si človek rozširuje obzory. Počas školy som strávil dva roky v Brne, ďalšie dva na škole v Anglicku a popri tom pár mesiacov v USA a Španielsku. Dalo mi to obrovský rozhľad, skúsenosti a samozrejme spoznal som veľa inšpiratívnych ľudí, čo ma viac nakoplo v podnikaní.
Zdroj foto: Michal Matloň