foto: Martina Nemčeková
Ešte pred tým ako ste sa stali vizážistom, vyskúšali ste ako študent, či čerstvý absolvent aj nejaké brigády? Ak áno, aké to boli?
Predtým ako som sa stal vizážistom, som pracoval úplne v inej oblasti. Študoval som na Hotelovej škole a pracoval som ako čašník, barman, recepčný, vedúci recepcie, asistent riaditeľa alebo ako asistent pre obchod a marketing v hoteli. Brigádoval som už počas školy, vždy keď to bolo možné som obsluhoval na rôznych akciách. Počas prázdnin v prvom ročníku som pracoval vo veľkosklade so žiarovkami a osvetlením. Prvá ozajstná brigáda, kde som si slušne zarobil a kúpil si, čo som sám uznal za vhodné.
Už od malička ste vedeli, že sa budete venovať vizáži a účesom? Ako ste sa k tomuto povolaniu dostali? Bola to náhoda, či zámer ?
Vôbec som netušil, že sa raz vyberiem týmto smerom. Kreslenie ma bavilo celý život a práve to ma zaviedlo k líčeniu. Mal som až 26 rokov, keď som si hľadal kurzy kreslenia, aby som sa vrátil k svojmu hobby a namiesto toho som našiel kurz vizáže. Ten ma zaujal, a tak som to skúsil. Takže skôr náhoda. Google ma pri vyhľadávaní zásoboval viac kurzami vizážistiky ako kurzami kreslenia.
Aké boli vaše začiatky? Čím všetkým ste si museli prejsť, kým ste sa vypracovali na mediálne známeho vizážistu?
Nemyslím si, že by som bol mediálne známy vizážista. Tam skôr patria vizážisti známi z televízie, ktorí pracovali na televíznych projektoch. Ale cesta vizážistu nie je ľahká. Trvalo mi zopár rokov kým som nechal povolanie, ktoré ma živilo, aby som sa mohol venovať tomuto, ktoré ma baví. Prešiel si dlhou cestou, kým ma ľudia ako tak spoznali.
Ako hodnotíte toto povolanie? Ide o náročnú prácu? Čo vás na tejto práci baví najviac? Je vaše zamestnanie zároveň aj vašim hobby?
Milujem svoju prácu. Je zároveň mojím hobby. Takže ho hodnotím pozitívne. I keď je to náročné povolanie. Veľa ľudí si asi myslí, že to nič nie je, veď len nalíčim, učešem. Ale je za tým oveľa viac. V prvom rade musíte mať koho nalíčiť a učesať. Preto je dôležitá reklama. Najlepšie sú samozrejme ústne referencie. Aby boli tie, musíte niekoho nalíčiť a učesať. :-) Mnohokrát i zadarmo. Ale máte fotografie svojej práce, ktoré môžu zaujať a tým získate nového klienta.
Myslíte, že dobrým vizážistom, či hairstylistom sa môže stať úplne každý kto chce toto povolanie robiť? Alebo treba mať nejaké vlastnosti, bez ktorých sa práca vizážistu robiť dobre nedá?
Treba mať určite cit pre estetiku, skvelú predstavivosť, vidieť klienta v mysli už upraveného. Najdôležitejšie ak túto prácu milujete je byť vytrvalý a ísť si za svojim snom. Veľa ľudí začalo s týmto zamestnaním, ale aj skončilo . Nenašli sa v tejto práci.
Viete si predstaviť, že by ste robili niečo iné teraz alebo v budúcnosti? Ak áno, čo by to bolo?
Vzhľadom nato, že som 12rokov pracoval v iných oblastiach, tak si neviem predstaviť nič iné. Momentálne si žijem svoj sen.
Keď ste ešte začínali, mali ste niekoho na kom ste trénovali a skúšali nové veci? Dopadlo to vždy podľa predstáv ? :-)
Najviac si to odniesla mama, neter, kolegyne. Samozrejme, že to nebolo podľa predstáv. A nikdy nie je. Som človek, ktorý je so svojou prácou stále nespokojný. Človek sa učí celý život. A najlepšia škola bola práve to, že som sa učil na svojich chybách.
Kde hľadáte inšpirácie pre vašu prácu? Sledujete napríklad nejaké zahraničné magazíny, zahraničných vizážistov a prispôsobujete sa najnovším trendom?
Každá jedna klientka je inšpiráciou, každá je totiž iná. Sledujem prácu zahraničných i slovenských kolegov a obdivujem ich. Ale doslova sa nimi neinšpirujem. Ani magazínmi.
Máte nejaký zážitok z práce, na ktorý si spomínate? Prípadne nejakú kurióznu požiadavku klientky či klienta? :-)
Takých je veľa. Je ťažké napríklad vysvetliť človeku, ktorý vám prinesie fotku Angeliny Jolie, že aj keď ho nalíčite tak ako je ona na fotografii, nestane sa ňou.
Ešte dôležitá otázka na záver :-) Patrí toto povolanie k tým, ktorými sa dá celkom slušne uživiť? Alebo treba byť obratný a úspešný, aby bol počet klientov natoľko dostatočný?
Treba sa snažiť celý život a byť obratný. Podnikať v hocijakej oblasti u nás je náročné. Spraviť si kurz a čakať, že klienti prídu sami od seba? To nestačí.