Kufrík alebo kabelka
Keďže na pohovor si bežne prinesieš určité dokumenty a bežné veci, ktoré so sebou všade nosíš, ako napríklad mobil a kľúče, je nevhodné nosiť to len v rukách alebo po vreckách. Ideálne je zobrať si na túto príležitosť nejaký kufrík či kabelku, kde všetky svoje veci jednoducho odložíš.
Poznámky
Pre personalistu budú vaše poznámky obsahujúce adresu, čas stretnutia, podrobnosti o spoločnosti či otázky, na ktoré sa chcete opýtať znakom, že ste sa na pohovor pripravovali a že máte o danú pozíciu seriózny záujem. Pre teba budú tvoje poznámky pomôckou v prípade, že ti zo stresu dôležité veci vypadnú.
Diár a pero
Diár je vhodný na zapísanie dôležitých termínov či udalostí, o ktorých sa budete na pohovore rozprávať. Diár vypadá profesionálnejšie ako zdrapy papiera, ktoré môžeš stratiť.
Životopis a motivačný list
Životopis, ktorý spolu so žiadosťou o prácu a motivačným listom pošlete personalistovi, je vhodné mať so sebou. Často sa personalista pýta na podrobnosti z tvojho životopisu. Vtedy je vhodné, aby si ho mal pred sebou aj ty. Pomôže ti to lepšie a sa vyjadriť k jednotlivým bodom.
Mobilný telefón
Mobilný telefón je počas pracovného pohovoru samozrejme odložený hlboko v kabelke či kufríku a najlepšie vypnutý. Nikdy však nevieš, čo sa môže stať cestou na pohovor. Môžeš sa zaseknúť v zápche, zabudnúť presnú adresu alebo natrafiť na iný problém. V takejto situácii ti telefón zachráni život, pretože môžeš zavolať personalistovi a vysvetliť mu dôvod tvojho meškania.
Pracovný pohovor môže byť pre mnohých stresujúci. Je dôležité, aby si si všetky potrebné veci nachystal už večer pred pohovorom, aby si si ráno nič nezabudol.